niedziela, 15 stycznia 2017

"Szklany tron" Sarah J. Maas

   


      Ostatnia przeczytana książka poprzedniego roku, rozpoczynająca cykl o tym samym tytule. Sara J. Maas zakwalifikowała się w moim podsumowaniu jako: autorka, odkrycie 2016. 
      Powieść opowiada o nastoletniej zabójczyni - Celaena'nie, która od kilku miesięcy jest więziona w surowym, mroźnym więzieniu. Jej imię znane jest w całym państwie, ale nikt nie zdaje sobie sprawy, że dziewczyną, która pokonała najgroźniejszych wrogów jest siedemnastolatka. 
     Pewnego dnia los się do bohaterki uśmiecha i do lodowatej twierdzy przybywają po nią książę i kapitan gwardii. Król szuka obrońcy! Celaena Sardothien ma reprezentować w turnieju następcę tronu. 
      Od tej pory dziewczyna jest mieszkanką szklanego zamku, stara się o tytuł królewskiej obrończyni, co oznacza posłuszeństwo najpotężniejszemu przeciwnikowi - królowi. Ten sam władca posłał ją na pewną śmierć, zabił jej przyjaciół i rodzinę, niszczył wszystko co stało mu na drodze, a teraz brudną robotę będzie wykonywał za niego zwycięzca turnieju.
      Nareszcie zdecydowana główna bohaterka, która wie czego chce i  bezustannie dąży do celu. Co zrobi? Wygra? Pójdzie na kompromis? Będzie w stanie wrócić do więzienia? Czy może zgodzi się na postawione jej warunki? Co jeśli stchórzy i ucieknie? Król znajdzie ją... Ma trzy wyjścia: śmierć w więzieniu, śmierć z rąk władcy, czteroletnia służba w zamku, a potem wolność. 
      Czy wolność, która ciągnie za sobą cień i krew, to nadal wolność?  
       
       



17 komentarzy:

  1. Ta książka jest od dawna na mojej liście lecz na razie mój budżet mi na nią nie pozwala haha.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardziej streszczenie niż recenzja, ale brzmi zachęcając o ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem :D ale nie mówiłam, że to recenzja. Pozdrawiam! <3

      Usuń
  3. Bardzo fajne streszczenie powieści! Jest bardzo zachęcające. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze bardziej mnie zachęciłaś do tej książki :D Ale niestety nadal nie mam okazji do przeczytania jej xd

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mi się udało kogoś zachęcić :D

      Usuń
  5. Dobrze jest mieć sprecyzowany cel i do niego dążyć. Ciekawa jestem jakie rozwiązanie wybrała bohaterka.
    Do miłego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. By się dowiedzieć jest tylko jedno rozwiązanie :)

      Usuń
    2. Dotrzeć do Twojej kolorowej biblioteczki :)

      Usuń
  6. Szklany tron jest cudowny, a każda kolejna część jeszcze lepsza, niż poprzednia.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie: http://niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam już bardzo wiele pozytywnych opinii na temat tej książki, jednak mimo to nadal nie miałam okazji jej przeczytać. Cóż, może kiedyś w końcu nadejdzie ten moment ;)
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce i zastanawiałam się nad jej przeczytaniem ^^ trzeba to będzie w końcu zrobić !
    Pozdrawiam my-dream-is-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń