niedziela, 31 lipca 2016

Trylogia "Niezgodna" Veronica Roth


       Veronica Roth
stworzyła świat, który podzieliła na pięć frakcji: Altruizm, Nieustraszoność,
ErudycjęPrawośćSerdeczność. Wszystkie jego losy umieściła w czterech książkach: "Niezgodnej", "Zbuntowanej", "Wiernej" oraz dodatku do trylogii "Cztery".
      Tris znana wcześniej jako Beatrice Prior - z domu Altruistka, z wykształcenia Nieustraszona, z krwi i kości Niezgodna! Ratuje świat razem ze swoimi przyjaciółmi. To jej wybory możemy kwestionować czytając te powieści.
      Większość czytelników stawia te lektury obok "Igrzysk Śmierci" Suzanne Collins, moim zdaniem pani Collins postawiła poprzeczkę tak wysoko, że żadna historia tego typu nie dorówna jej w najbliższym stuleciu. Po co więc porównywać "Niezgodną" do klasyki tego gatunku?
      Skończywszy czytać przygody Tris, a nawet w trakcie śledzenia ich, byłam zachwycona historią, którą przedstawiła mi autorka. Jednak mój podziw nie trwał długo, ponieważ nie jest to lektura, która zapada w pamięć i już po kilku dniach stwierdziłam, że nie chciałabym sięgnąć po nią ponownie. Przecież są powieści, które mam ochotę czytać na okrągło, dlaczego tej historii nie chcę przeżyć ponownie? Otóż, odpowiedź jest prosta: są lepsze książki! Nie chcę tracić czasu na banalną opowiastkę miłosną i główną bohaterkę, która w pewnym momencie zaczęła mnie irytować.
      Veronica Roth wykreowała naprawdę ciekawe miejsce akcji i trochę mniej ciekawych bohaterów. Jeśli chcesz przeczytać przyjemną książkę młodzieżową, która pomoże Ci dostrzec NIEKTÓRE problemy dzisiejszego świata, to zachęcam!         
                                

4 komentarze:

  1. Nie zgadzam się, ale napisane pięknie😘 powodzenia Adżi 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się z Tobą nie zgadzam! 😘 Jednak mimo tego że mamy odmienne zdanie, recenzja bardzo mi sie podoba 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ale trylogia z każdym tomem coraz gorsza :D Pierwsza cześć najlepsza! :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń