piątek, 29 lipca 2016

"Cud chłopak" R.J.Palacio

                                                                                       




      Jedną z powieści, która skradła moje serce na początku tego roku jest "Cud chłopak", napisany przez R.J. Palacio. Książka towarzyszyła mi na różnych konkursach głośnego czytania oraz na ogólnopolskiej NOCY BIBLIOTEK, organizowanej pod hasłem "Wolno czytać!". Na każdym z tych spotkań wystarczyło przeczytać fragment tej lektury, by zaintrygowała publiczność. Dzisiaj to nie wystarczy.
      Autorka przekazuje nam motto: "Nie oceniaj ludzi po wyglądzie", lecz mimo to przepiękne wydanie książki od razu rzuca się w oczy. Powieść ta, liczy dokładnie 415 stron i została wydana w 2012 roku, zostając najlepiej sprzedającą się książką na Amazonie.
      Przede wszystkim jest to rodzinna lektura, opisuje losy: dziesięcioletniego Augusta, jego  starszej siostry, rodziców, dziadków oraz szkolnego otoczenia. Główny bohater od urodzenia ma zdeformowaną twarz, starsi koledzy mu dokuczają, a młodsze dzieci odbiegają z płaczem na jego widok. August musi zmagać się z tym przez całe życie, ale dopiero teraz pójdzie do szkoły i zakończy naukę w domu. Jak poradzi sobie w codziennym życiu? Jak zareagują na niego rówieśnicy? Czy będzie mógł spokojnie zjeść lunch, w szkolnej stołówce? Czy znajdzie się choć jedna osoba, która go polubi? Jak to wszystko przeżyje rodzina Auggie'go? 
Ja już wiem.
      Ciepła, wzruszająca, pełna dobrych wartości książka, idealna na każdą porę roku i dnia. Najlepsza książka, którą przeczytałam w tym roku (na razie)!



               

6 komentarzy:

  1. Super! Jak mi ją pożyczysz to na pewno przeczytam 😂😘😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja! Jestem Twoją fanką cudna Czytelniczko. Trzymam kciuki i czekam na kolejne opinie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytaj kochana,wolno i szybko :-) jestes świetna! Twój blog na pewno pomoże młodym ludziom w wyborze wartościowych książek. Trzymam kciuki! 🌞🌞😘😘💚💚

    OdpowiedzUsuń