Sunday, 7 May 2017

Fanbook update #1

      


      Ostatnio sięgam po wiele książek i żadnej z nich nie mogę skończyć... po prostu nie mogę znaleźć nic dla siebie. 
      Niestety, bądź stety książki, które BARDZO chcę przeczytać zawsze odkładam na odpowiednie momenty i nigdy nie śpieszę się z ich przeczytaniem. Chyba nie lubię kończyć szybko tego co dobre. Mam kilka powieści, które chciałabym przeczytać w pierwszej kolejności:
- "Ósme życie"
- "Prawdziwa królowa"
- "Dziennik Anny Frank" 
- "Pieśń jutra" 
- "Perswazje" 
- "Rok 1984" 
- "Folwark zwierzęcy"   
- "Anna Karenina"
- "Nowy wspaniały świat" 
      Pieśń jutra znajduje się już w moich zbiorach i kusi mnie niezmiernie, ale myśl, że gdy ją przeczytam, będę musiała tak długo czekać na kolejny tom nie jest miła. Zakon Mimów specjalnie odkładałam na ostatnią chwilę, a historia o królowej Elżbiecie II, aż błaga o przeczytanie!
      
      Kolejną sprawą jest ograniczanie się do czytania tylko jednego gatunku. Nie rozumiem dlaczego tyle z nas twierdzi, że czyta tylko kryminały, klasykę, horrory itd. Nie ma co się szufladkować i samemu stawiać jakieś niepotrzebne granice. 
      Długo zastanawiałam się nad moim ulubionym typem literatury, ale nie potrafię wybrać. Czytam powieści fantasy, młodzieżówki, klasyki, ale ostatnio ciągnie mnie do książek z tłem historycznym. Walka o przetrwanie, życie w dobrych, bądź trudnych czasach - to wszystko nie jest fikcją. Szukamy odskoczni w wyimaginowanych światach, podczas, gdy na NASZEJ Ziemi tyle się już działo. 
      Nie jestem człowiekiem, który lubi monotonię, więc każdy kolejny gatunek, pomaga mi docenić następny.

      Odkryłam już swój sposób na audiobooki; spacer, samochód, wolniejsza chwila. Najlepiej działa przez słuchawki.

To wszystko.

     
      

16 comments:

  1. Może na mnie ten sposób też zadziała. Czytałam fragment Nowego Wspaniałego Świata w szkole, ale jakoś nie zachęcił mnie. Trzymam kciuki, żeby udało ci się przeczytać te wszystkie książki!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja też czytałam w szkole i mam podobne odczucia :D ale zainteresował mnie temat. Dziękuję, pozdrawiam!

      Delete
  2. Kocham książki szczególnie fantastykę 😄 sama też piszę coś w stylu młodzieżówki połączonej z fantasy
    natchniona666.blogspot.com
    Prowadzę też drugiego bloga:
    inspiracjenatchnionej.blogspot.com
    Zapraszam 😸

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chętnie wejdę na blogi, szczególnie na pierwszego. :D Pozdrawiam!

      Delete
  3. Ja lubię bardzo dużo gatunków, ale są takie, których po prostu nigdy nie przeczytam, wynika to ze mnie. Nie chcę tego robić na siłę :) Choć raz miałam okazję przeczytać thriller, których na co dzień nie czytam i spodobała mi się ta książka, to wystarczy mi i dalej nie będę czytać tego gatunku, jak nie robiłam tego wcześniej, to był tylko wyjątek.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja też czytam zróżnicowanie... teraz męczę się z pierwszym horrorem. :D

      Delete
  4. Z książką, której nie mogę zmęczyć dzieje się inaczej niż z wiadomym Hobbitem, sama się gdzieś zapodziewa. Ukrywa się przede mną :) Dobrych wyborów! Trzymam kciuki Piękna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję bardzo! Ja również trzymam kciuki! :)

      Delete
  5. Powodzenia w dalszym czytaniu Aga! :)

    ReplyDelete
  6. Szczerze głównie czytam romanse, erotyki, ale ostatnio ciągnie mnie do thrillerów oraz książek o tle historycznym. Nie mam określonego gatunku "co" czytam - jest to tylko głupia bariera, która w jakiś sposób nas ogranicza. Jeśli coś mi się podoba, zaciekawia opisem lub przeczytaną recenzją to sięgam po książkę i wyrabiam własne zdania - nie zależnie do jakiego gatunku ta książka należy :) Czy do "mojego", czy nie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja też zawsze wyrabiam sobie własne zdanie. Pozdrawiam! :)

      Delete
  7. Masz rację nie ma co się szufladkować...

    ReplyDelete
    Replies
    1. <3 :* Fajnie, że się ze mną zgadzasz :D

      Delete
  8. Folwark zwierzęcy to tylko film ooglądałam i naprawde polecam też Książke.Nie mam swojego ulubionego gatunku książek,więc sięgam po różne powieści. Pozdrawiam 😉😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jakoś nie mogę się zabrac za czytanie, pozdrawiam! :) :*

      Delete